header
 

שניים מקרא ואחד תרגום פרשת 

 
קריאת שניים מקרא ואחד תרגום פרשת הינה חובה על פי פסיקת השולחן ערוך. מצוה זו הנכללת בגדר לימוד תורה ומתבצעת מדי יום באופן שקוראים את העליה של אותו יום שניים מקרא, דהיינו קוראים פעמיים את הפסוק בתורה, ותרגום אחד, כלומר קריאת פעם אחת את התרגום המתייחס לאותו פסוק. מצות שניים מקרא ואחד תרגום פרשת, באופן מובחר הוא לקרוא הכל ביום ששי כפי שהורה המגיד מישרים למרן הבית יוסף.
וכאן המקום להעיר שעיקר מצות קריאת שנים מקרא ואחד תרגום היא דווקא בטעמי המקרא כמו שכתב בשו"ת הרדב"ז חלק ג' (סימן תקכט). וכן מבואר בדברי רבינו האר"י ז"ל בשער טעמי המצות (פרשת ואתחנן). וכן כתב מרן החיד"א במחזיק ברכה (סימן רפה סק"ח), שצריך להזהר בקריאת שנים מקרא שתהיה בנגינת הטעמים שלהם.וכן כתב בכף החיים (סימן קלב סק"ו). [והתרגום אדרבה יש להקפיד לקרותו בלי טעמים, שכן ראוי להיות על פי הקבלה, וכמו שכתב בספר נגיד ומצוה, (דף טו ע"ב). וכן כתב בספר קרבן שבת, והביאו מרן החיד''א במחזיק ברכה (סימן רפה סק"ז). וכן כתב בשו"ת תורה לשמה (סימן תו).
באתר זה מגיש הרב אברהם משיח שליט"א את קריאת הפרשה ואת קריאת התרגום פרשת פסוק אחר פסוק, באופן אוטומטי שהשומע זוכה בקריאת הפרשה פעם אחת ובקריאת התרגום. את קריאת הפרשה בפעם השניה ניתן להשלים בשבת בעת שמיעת הפרשה מהקורא בתורה, שניים מקרא ותרגום אחד
 
  פרשת
דברים במדבר ויקרא שמות  בראשית
ואתחנן נשא צו וארא נח 
עקב בהעלתך שמיני בא לך לך
ראה שלח תזריע בשלח וירא
שפטים קרח מצרע יתרו חיי שרה
כי תצא חקת אחרי מות משפטים תולדת
כי תבוא בלק קדשים תרומה ויצא
נצבים פינחס אמר תצוה וישלח
וילך מטות בהר כי תשא וישב
האאזינו מסעי בחקתי ויקאל מקץ
זו הברכה     פקודי ויגש
        ויחי