header

הדרכת הורים

 
אז עברתם הדרכת הורים במסגרת קבוצתית במכון אדלר. או אולי ,חשבתם שלא כדאי  "לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ" , ונפרדתם מהרבה כסף בהדרכת הורים פרטנית .
 
הציפיות היו גדולות, קיבלתם כמה טכניקות, לפתירת קונפליקטים משפחתיים לשליפה מיידית, אבל  כאשר הגעתם ל"זירת הקרב"  הילדים נטרלו את זוג המומחים לחינוך ילדים למשמעת והמצב חזר לקדמותו: חוסר שיתוף פעולה בזמן התארגנות, התמכרות למסכים ללא הגבלה, מריבות ועגמת נפש.
 
יתכן שהרמתם ידיים כי "ככה זה בכל הבתים" או "הזמן יעשה את שלו" ועברתם לשיטת טיפול טבעית בלי טכניקות ומבלי לעשות הצגות, כמו שהיה בבית הוריכם , אבל המצב הלך ונהיה רק יותר גרוע.
 
אולי השתעשעתם ברעיון, להכניס  את מיכל דליות לתוך הבית, אך לפני כן ,האם אתם מודעים למידת שביעות הרצון שהשיגה מיכל דליות בחינוך ארבעת ילדיה שגיא, עידן, שני וקסם.
 
אולי יש מקום לתהות, עד כמה הטכניקות,שוברות המסך, שאנחנו כה מתפעלים מהן, המביאות לשינוי באווירה המשפחתית, חיזוק הקשר בין הורים  לילדים ובין האחים עצמם,יפעלו כאשר הדרכת ההורים אינה ניתנת על ידי אדם זר, הנהנה מריספקט מכל הצדדים, אלא על ידי אב ו/או אם המנסים להיות הורים "הכי מוצלחים"  ולהימנע מטעויות, אבל מתקשים לראות את הילד שלהם מתמודד עם רגשות שליליים, גבולות וחינוך.
אז מה יש לי לחדש לכם?
 
אני בסך הכל רוצה להראות לכם איך כל הידע שלמדתם וקראתם, עובד פשוטו כמשמעו, בסלון ביתכם, גם עם הילדים שלכם.
 אתם עומדים להיכנס לסדנה מעשית בlive-, במשפחתו של מנחה הורים ומלווה חינוכי, המראה לכם כלים ישומיים לשמירה על קשרים ויחסים טובים בין בני הבית, כלים אלו מעניקים להורים רוגע ושליטה עצמית, בניית סולם ערכים וחזון הורי, ובעיקר רווחה נפשית לילדים.
מי אני ואיך אני עושה את זה?
השם הוא אברהם משיח, נשוי לאורית ומתגורר בגבעת שמואל. אב לשמונה ילדים וסבא ליעל, מיכל ונגה. במקצועי אני רואה חשבון ושימשתי כמנכ"ל כספים בחברה נסחרת בבורסה עד שהבחנתי כי הורים ,ואף המוצלחים לפי כל קנה מידה, סובלים  מזלזול בוטה ומופגן מצד ילדיהם, אשר רק לפני מספר שנים חשבו ש"האבא שלי הוא הכי בעולם". במקרים מסוימים אף הבחנתי במתח בין ההורים שהביא לסדקים בזוגיות .
 אז החלטתי לקחת פסק זמן ולעבור להורות במשרה מלאה. כסף חשוב מאוד אבל השלווה העצמית ואושר הילדים חשובים יותר .
התחלתי עם הספר המצוין של אדל פייבר ואיליין מייזליש  "איך לדבר... כך שהילדים יקשיבו ולהקשיב כך שהילדים ידברו", ספר זה מציג את ניסיונן של 2 מורות בניו יורק, שהתמחו בניהול סדנאות להורים ואנשי סגל בבתי ספר, ובהמשך השתלמתי בשיטות השונות שוודאי שמעתם עליהם: דמיון מודרך , תרגול מיינדפולנס,  קואצינג פסיכולוגי ,תרגילי הרפיה טיפול CBT, NLP. כמו כן שימשתי כמלווה חינוכי בבית ספר ממלכתי דתי "נורדאו" ברחוב דיזנגוף בתל אביב. ואף כיום נוכח תפקידי כרב בגבעת שמואל הנני נותן שרותי יעוץ בנושאי משפחה.
 
איך מתמודדים לבד וללא עזרה חיצונית ?
כל השיטות טובות וגם רוב המטפלים עושים עבודה טובה. כל מה שאני בא להשמיע לכם זה שיחות שערכתי עם ילדיי במשך השנים, אשר במהלכם הבנתי יותר טוב את עולמם, תוך יצירת אמון הדדי והעברת מסרים, איך לעבד ולהגיב בזמן אמת למידע שאתם שומעים ועל הקשיים שעל הילדים להתמודד מולם ,בעידן שטוף גרויים הסובבים את ילדיכם.
 
אני רוצה להראות לכם שאפשר לדבר עם הילדים שלכם בגובה העיניים, להביא מבוגרים לרמתם של ילדים, וילדים לרמתם של מבוגרים באופן שמקום המפגש המשותף אכן יוכל להשרות הרמוניה בבית.
הורים אשר עברו הכשרה בסיסית בחינוך ילדים למשמעת ,יזהו מיד את הטכניקות אשר בהם אני מנווט את השיחות עם ילדיי במטרה להיות הורים מובילים ולא מובלים ולמען יצירת מערכת יחסים בריאה עם הילדים,שמירה על איכות חיים ורווחה נפשית של בני המשפחה.
וכן...גם הורים חסרי נסיון מקצועי יוכלו להיעזר באינטואיציה הטבעית ובאוזן ההורית, כדי ללמוד איך להשיג שיתוף פעולה הורה-ילד ללא "נדנודים".
 
מה תשמעו בהקלטות ?
וכדי להוכיח לכם שזה עובד, לא עשיתי לעצמי הנחות ,ובחרתי במקצוע הגמרא שהוא בערך נושא הלימוד הכי לא אהוב על ילדים בחינוך הדתי .
 
גמרא למי שלא יודע היא טקסט  המבוסס על היגיון, אשר נכתב על ידי אנשים המוכרים לנו בתואר חז"ל.  הטקסטים עליהם אני יושב עם הילדים הינם בנושא אבידה ומציאה, אחריות שומרים ותשלום פיצוי עקב גרימת נזק לזולת. כמובן שאתם יכולים לבחור בכל נושא מעולמם של ילדיכם.
מומלץ לכם להצטייד בסבלנות ובדף הגמרא הרלוונטי, על מנת שהן הנושא והן השיחות אשר סביבו , יהיו ברורים. השיחות הלימודיות גולשות מהר מאוד לנושאים שיושבים לילדיכם על הלב, בין אם כשהילד מנסה להמיר את המתח הלימודי בנושא קליל יותר לשיחה ובין כשהוא מחפש הזדמנות לפרוק מועקה היושבת עמוק עמוק בפנים. כך או אחרת אתם זוכים לדבר עם הילד ולשמוע מה מעסיק אותו .
השיחות נערכו במשך זמן ממוצע של כ 30 דקות ובהם נידונים כל הנושאים שהיו בעולמם של ילדיי בגילאי הגן 5-6 ועד גילאי בית ספר 7-13.
בואו לשמוע "איך לדבר... כך שהילדים יקשיבו ולהקשיב ...כך שהילדים ידברו.
 
לתגובות    "צור קשר"