header
מתנס גבעת שמואל הופעות והצגות
מתנס גבעת שמואל הופעות והצגות
מתנס גבעת שמואל הופעות והצגות
מתנס גבעת שמואל הופעות והצגותמתנס גבעת שמואל הופעות והצגות
 
-
1. כ 50% ממכתב התגובה של המועצה הדתית לרוממות הביקורת וטוהר המידות וכן כיצד חורטת על דגלה את מסקנות המבקר ואת נכונותה לשיתוף פעולה, (סע' 1, 2, 3, 4, 6, 7, הערה לסיכום. במכתבו של יו"ר המועצה). כיצד מתיישבת תגובה זו עם הפעולות בשטח אשר דחו את בקורת המבקר משנה לשנה בתואנות שונות עד שלבסוף נערכה בקורת על דוחות 2016 רק בסוף 2018 והמסקנות התפרסמו ב 2019, כך שיו"ר המועצה האנטי דתית מתנצל כי אינו זוכר, ממש פסטיבל כאן ועכשיו של תיאטרון הקאמרי.        

2. מינוף הביקורת לצורך גזירת "קופון"- המועצה הדתית כל כך נפעמת מהביקורת ולכן מחליטה להעסיק חבר מפלגה נוסף שיקבל משכורת מקופת הציבור בתואנה של תוספת ביקורת עפ"י נהלים ממשלתיים. למותר לציין שמכרז הנדרש בחוק לא נעשה , כי בקומדיה הסוריאליסטית יש רק איש מפלגה הוא הכי מתאים.

3. תרבות תורנית- הינה הצגה לכל המשפחה המצדיק כל הוצאה באשר היא. המילה "תרבות" מייצגת מושג ערטילאי של קידמה. רמה מוסרית גבוהה, ומעל לכל פחד להתעסק בה כי מי רוצה להיות מוצג כתוקע מקלות בגלגלי התרבות.
גם אחותה "התורנית" מהווה מעלה מיוחדת העולה לאין ערוך על שרותי דת בנאליים ככשרות וערוב.
כך או אחרת שילוב שתי המילים מהווה מקור תקציבי לכל הוצאה וכך מנצלת המועצה את הסעיף "ומלבישה" אותו על 70% מהוצאות עליהם דיבר המבקר. ראה במסמך 3 העוסק ב"הסברים" של המועצה.
האבסורד זועק כי גם העירייה מעסיקה כ 2 עובדים האחראים על הווי ותרבות . עובדה המייתרת את משרת השחקנים מנהל אגף תרבות תורנית במועצה האנטי דתית ואת משרת אחראי תרבות תורנית.
הוצאות תרבות תורנית קפצו מ-280,000 ש''ח בשנת 2011 לסכום של 750,000 ש''ח בשנת 2017 עליה של 300%  לצפיה בנתוני תרבות תורנית במשך השנים המציגים ראיה אבסורדית.
בואו נבחן מקצת המופעים  עליהם דווח כי הם "תרבות תורנית".
תשלום סך 3,000 ש''ח לחברת צילום "קליפת נוגה" - מהסבר המועצה מתברר כי הסכום כולל בתוכו לא רק צילום אלא תשלום לרב אוסטרוף ולרב אמסלם אשר נבחרו למחזה "המאדיר את מורשת גדולי יהדות ספרד ומזרח".
האם חלילה מדובר במצב בו הרבנים עצמם משיקולי מס לא מקבלים כסף באופן ישיר אלא רק נותנים חשבונית עבור הרצאה באמצעות אחד הספקים ?! ואם ברצונכם ללמוד מהי קליפת נוגה במונחי קבלה ומיסטיקה עליכם להשתתף בשיעור אחד של "קבלה" שהמועצה בחרה לשלם עליו 1,000 ש''ח, לא פחות!!!
וכאן הערה למבקר, מר דוד שרוני הנכבד: גם אם אתה לא מבין ב"קבלה" ואף שיעורי תנ"ך הינם סימן שאלה (עיין בהערה לגבי שיעוריו של דורון איזנטל) בשבילך וכל שכן כשמדובר "באימון כושר אישי" לפחות תתמקד בעלות לשיעור ולפחות תשווה בין עלות השיעורים וכמה משתתפים היו אם בכלל.

4. המועצה אינה מסתפקת ברבנים מתוצרת מקומית כגון הרב שמואל יניב שליט"א (12,500 ש''ח עבור הנחיה ) אלא מיבאת רבני חיזוק עבור הבורגנים חסרי האמונה בישוב, והפעם נבחרה כמו בכל שנה ישיבת הר אמור(= אהבה עפ"י הבנת המבקר). והעלות 23,000 ש''ח.

5. במסגרת "תרבות תורנית" רוכשת המועצה חוברות שנכתבו ע"י הרב בכר לזכרו של רב הישוב. הנהלים קובעים כי עד 3000 אין צורך במכרז אולם המועצה "שוכחת" כי תשלום עבור 100 חוברות הסתכם ב 6,510 ש''ח.אשר חולק ל 2 המחאות, סגולה בדוקה לחמוק מעיני המבקר. והערה למבקר-האם 65 ש''ח לחוברת נשמע סביר ?

6. שירי נשמה עם הזמר אברימי רוט- גם אם המבקר אינו מאמין בהימצאות נשמה, והצורך לשיר לה שירים, אך עליו לשים לב שהמועצה מזמינה את האמן הנ"ל למחזמר מוסיקלי כל שנה בטענה שהינו "ספק יחיד".
זמר שהוא ספק יחיד- אתם צוחקים עלינו.
שולי רנד, חנן בן ארי, ישי ריבו, עמיר בניון, ארז לב ארי, יונתן רזאל ועוד אחרים המרכיבים בן רגע פלייליסט ישראלי יהודי. יש כאלה שנשמתם מעדיפה לשמוע את האומנים שבשלוב קל של ציטוט מן המקורות הופכים ליקירי המגזר - את עומר אדם עם "מודה אני" או רמי קלינשטיין עם "מתנות קטנות" גם שלומי שבת יכול עם השיר "מלוא כל הארץ כבודו", ולהפוך מופע מוסיקלי מרהיב.

7. התקנת מצלמה במקווה שי עגנון- מדובר במצלמת אינטרקום שנועדה לודא שהעומדת בפתח המקוה הינה גברת המעונינת לטבול.
ועבור מצלמה זו שילמה המועצה 9,243 ש''ח. לא נשמע סביר אלא אם כן יצאה לפועל התוכנית ההזויה לפיקוח על הבלניות על ידי התקנת מצלמות ביקורת המקליטות את המתרחש בתוך המקווה, ואם כן, יש רק לקוות שאינן מסכנות את פרטיותן של הנשים הבאות בשערי המקווה.

8. שכירות אולם אירועים בית כנסת נוה שמואל- עפ"י הסכם שיש למח' נכסים בעיריה עם בתי הכנסת, יכולה המועצה להשתמש באולם בית כנסת אשר נבנה על שטח ציבורי לצורך ציבורי ללא תמורה. ואמנם מבקר העיריה מר שרוני קובל על כך שהאולם נשכר בתשלום. מה שמבקר "לא יודע" זה שהאולם שייך לבית הכנסת של ראש העיר ומיותר להוסיף דבר.

9. מס' נקודות אחרונות לסיום הביקורת על ה"ביקורת".
   א. המבקר הפנימי של עירית גבעת שמואל הינו מינוי של סגן ראש העיר והאחראי על אגף הכספים בעיריה הממונה על הביקורת הפנימית. האחרון מודע לכשלים שיש בעריכת ביקורת בעניני דת על ידי מי שאינו מבין בהצגות של שחקנים דתיים, ואף העדיף להתעלם משיתוף פעולה שהציע הח"מ ע"מ לחשוף את סעיפי התקציב החשודים בהתנהלות לקויה.             לחץ לקבלת סכום פגישה
  המבקר מעיר על הוצאות קטנות הנופלות מ3,000 ש''ח כאשר הוא יודע את התשובות שיקבל בגינן. מדוע המבקר אינו בודק את הסכומים הגדולים, המרכיבים הוצאה מפלצתית של 750,000 ש''ח. מדוע להתעסק בסכום לא מהותי של 368 ש''ח עבור מסגרת, מדוע אין כתבי כמויות לשיפוץ המקוואות, תופעה ידועה היא שכאשר מציינים מחיר כללי ולא מחיר מפורט עבור כל פעולה זה פתח לשחיתות.
       לא על כל דבר צריך מכרז פומבי ואף לא נדרוש מכרז זוטא, אבל לפחות ספר לנו על הקריטריון שלפיו משלמים לכל מרצה, והאם יש מעקב אחר מספר המשתתפים.
       האם הביקורת מגמתית ?
כן, כך נראית העיירה שלי...

מוגש כשרות לציבור מטעם הרב אברהם משיח, תושב גבעת שמואל מוסמך לרבנות עיר ורואה חשבון.