header

משכן שלמה
שאלה לרב זינגר
השכנים בקומה שלי (זוג עם 2 ילדים)רבים לעיתים קרובות ,אני שומע בעיקר צעקות מצד הבעל ,אני חושש שיש גם אלימות פיסית מעבר לאלימות המילולית ,הצעתי להם לגשת ליעוץ אצל הרב אך הבעל לא מסכים ,לעיתים הצעקות כל כך חזקות עד שאני נאלץ לדפוק להם על הדלת ולהזכיר להם שהם כולה בבלוק 18 ולא בווילה בקיסריה.
האם מותר לי לערב את המשטרה?
תשובה
חילוקי דעות בין בני זוג עולים לעיתים לטונים גבוהים באלימות מילולית ועל אחת כמה וכמה באלימות פיסית .
ב 2 המקרים התא המשפחתי סובל זעזוע עמוק הנותן אותותיו לאורך השנים ,ועד כדי העתקת דפוס התנהגות מבית ההורים לזוגיות שתיווצר אצל הדור הבא.
אלימות אולי מספקת יתרון בטווח הקצר לצד החזק הפוגעני ,האלים  אך אינה מועילה לאורך זמן .וסוף הקשר להתפרק בין אם בפרידה בין אם  בשחיקת הצד החלש עד כדי אי תפקוד .
לפעמים טוב לבני הזוג להיפרד אם אינם רוצים /יכולים לקיים משק בית משותף ובמיוחד כשיש ילדים ,שטובתם האישית מחייבת את 2 ההורים.
אם במריבות השכנים הם לחם חוק אצלם חובה עליהם לקבל עזרה מקצועית (הרב זינגז מוכן לעזור אך הוא מסתפק אם  דמות רבנית תעזור מאחר והזוג אינו שומר על אורח חיים דתי),
כך או אחרת אם הבעל פועל בצורה אלימה בבית ,יתכן כי עליו לקבל טיפול שיתן לה תמורה נפשית.
אם הזוג אינם משתפים פעולה ,והצעקות הופכות למטרד גם למשפחתך ,לא תהיה מניעה להזמין משטרה ,אולם האמצעים העומדים לרשות המשטרה אף הם מוגבלים לאיום על הבעל, הרחקתו לכמה ימים ,אולם לתרופה ארוכה יותר יהיה צורך לסיוע משפטי מעו"ד.
אנא,הבא תוכן תשובתי זו בפני השכנה שלך ובמיוחד הדגש כי עליה האחריות לכך שהילדים והיא לא יפגעו ,וכי יש דרכים ליצור הרתעה מספקת כדי למנוע מהבעל להתנהג בצורה מחפירה , וכל זאת באם תיצור קשר לקבלת עזרה ואני ממליץ על גב'...       
עצימת עניים ובטחון שהכל יסתדר מובילים ברוב המקרים להחרפת המצב ושבודאי עוד בעיות ברקע שיקשו עליך לטפל לבד לכן אני ממליץ שתסתפק בשלב זה באוזן קשבת למנוע אסון .
בנוסף תוכל למסור לה את הטלפון שלי בבית.
אברהם משיח לומד ומלמד תורה בגבעת שמואל ורו"ח בלוק 17 .